Wednesday, December 1, 2021
Google search engine
HomeNewsMitch McConnellin vihainen lausunto korkeimmasta oikeudesta jättää huomioimatta keskeisen yksityiskohdan

Senaatin vähemmistöjohtaja Mitch McConnell (R-Ky.) kirjoitti kärjistävän mielipideartikkelin torstain Washington Postiin, jossa hän pahoitteli demokraattien mahdollisia pyrkimyksiä muuttaa Yhdysvaltain korkeimman oikeuden lisäämällä uusia paikkoja tai mukauttamalla elimen elinikäisiä nimityksiä, mutta hän jätti pois keskeisistä hetkistään. oma poliittinen historia.

”Oikeuslaitoksen riippumattomuus on yhtä hauras kuin tärkeäkin. Perustuslakimme laatijat näkivät kovasti vaivaa suojellakseen sitä, senaattori kirjoitti ja vaati, että demokraatit “jättävät korkeimman oikeuden rauhaan”. “Jokainen amerikkalainen ansaitsee kaikki mahdolliset takeet siitä, että he saavat puolueetonta oikeutta. Demokraattien ei olisi piittaamatonta murskata tämä vuosisatoja vanha suojakeino puolueellisen kiusan takia.”

Teoksesta ei mainita McConnellin omia dramaattisia ja ennennäkemättömiä pyrkimyksiä muokata korkeimman oikeuden lisäksi koko maan oikeuslaitos konservatiivisemmaksi. Presidentti Trump nimitti Merrick Garlandin, ja senaatin republikaanien enemmistöjohtaja kieltäytyi sallimasta kuulemistilaisuuksia. Barack Obama maaliskuussa 2016 viitaten “periaatteeseen” korkeimman oikeuden avoimista paikoista vaalivuonna. Tuomari Ruth Bader Ginsburgin kuoleman jälkeen 18. syyskuuta 2020 hän rikkoi tätä periaatetta. Hän ryntäsi vahvistamaan Amy Coney Barrettia mielettömässä iskussa.

Hän kutsui sitä hetkeä “huippukiveksi” hänen vuosia kestäneelle ponnistelulleen Donald Trumpin johdolla 220 liittovaltion tuomarin vahvistamiseksi, mikä tehokkaasti vetää maan oikeuslaitosta edelleen oikealle.

“Senaatti on olemassa kumotakseen lyhytnäköiset ehdotukset ja suojellakseen instituutioitamme rakenteelliselta ilkivallalta. Se on meidän työmme”, McConnell kirjoitti torstai-artikkelissa. “Amerikan kansa tarvitsee tuomareitaan tekemään omansa: noudata lakia minne tahansa se johtaakin, riippumattomana ja pelkäämättä.”

Republikaanien johtajan näkemys syntyy presidentti Joe Bidenin perustaman presidenttitoimikunnan työn aikana tutkiakseen demokraattien ehdotuksia tuomioistuimen uudistamiseksi. Kahden puolueen asiantuntijaryhmä on jo ilmaissut skeptisisyyden liittovaltion oikeuslaitoksen perusteellisesta uudistamisesta asiakirjaluonnoksen mukaan ja sanonut, että “monet pitävät tällaista siirtoa puolueellisena liikkeenä”.

Paneelissa on enemmän tukea mahdollisille toimikauden rajoituksille, ja toisessa komission viime kuussa julkaisemassa luonnoksessa todettiin, että ehdotus 18 vuoden nimityksistä “ansaitsee vakavan harkinnan”. Nämä kannanotot toistavat viimeaikaisia ​​mielipidemittauksia, jotka osoittavat enemmän kannatusta aika- tai ikärajoja ja vähemmistöjen tukea tuomioistuimen koon laajentamiselle.

Valiokunta pitää viidennen julkisen kokouksen ensi viikolla. Sen ideoista odotetaan myös julkaistavan loppuraportti. ensikuussa

McConnell ja muut republikaanit, jotka ovat nyt pois vallasta, ovat tarttuneet demokraattien ehdotuksiin, jotka tulevat puolueen progressiiviselta kyljeltä, mutta ovat säännöllisesti kieltäytyneet yhdistämästä näitä turhautumista GOP:n omaan politisointiin.

“Vaikka poliittinen vasemmisto yrittää kääntää elinkautisen irtisanomisen puoli askeleena taaksepäin vielä hullummasta avaustarjouksesta, aikarajat olisivat silti institutionaalista vandalismia”, McConnell kirjoitti Post-lehdessä. “Jos republikaanien hallinto olisi läheskään flirttailemassa tällaisen ehdotuksen kanssa, liberaalien suuttumus olisi ollut kuurottavaa.”

Itse asiassa se oli raivoa viime vuonna Barrettin vahvistuksen aikana, mutta McConnell ei huomioinut sitä.

Riippumatta paneelin suosituksista, on epätodennäköistä, että korkeinta oikeutta muutetaan heidän parhaansa huolimatta. Senaattia hallitsevat demokraatit, ja useat puolueen jäsenet ovat puhuneet tukensa. ei äänestäisi tuomioistuimen laajentamisen puolesta. Poistetaan tai vähennetään senaatin filibuster-sääntöjä.

Washington Post huomauttaa, että ajatus aikarajoista olisi vielä vaikeampi toteuttaa. Todennäköisesti perustuslain muutosta tarvitaan.

Lähde: HuffPost.com.

Jaa kommenttisi alle

Viesti Mitch McConnellin vihainen op-Ed korkeimmasta oikeudesta jättää pois keskeisen yksityiskohdan ilmestyi ensin Breaking Newsissa.

Source: https://gt-ride.com/mitch-mcconnells-angry-op-ed-about-the-supreme-court-leaves-out-a-key-detail/